Home sweet home :) - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Myrthe Duijff - WaarBenJij.nu Home sweet home :) - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Myrthe Duijff - WaarBenJij.nu

Home sweet home :)

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

17 Juli 2015 | Nederland, Alkmaar

Hoi Allemaal,

Ondertussen alweer een aantal dagen thuis, maar laat ik toch ook nog maar wat schrijven over mijn laatste weken!

Vanaf Australië doorgegaan naar Thailand :) Dat was wel een verandering zeg.. Opeens moet je op je spullen gaan letten en uitkijken dat je niet opgelicht wordt! En wat een drukte in Bangkok gelijk. Khoa San Road is de ‘toeristenstraat’ van Bangkok en het lijkt allemaal één grote grap. Allemaal kroegjes en clubs die het volume maar zo hard mogelijk zetten, overal mannetjes die vragen of je een tuktuk nodig hebt of je proberen naar een pingpongshow te lokken. Toch heeft Bangkok ook zijn mooie kanten met de Royal Temple en de Sleeping Budha. Na Bangkok zijn we met de bus naar het zuiden gereisd. Daarbij kan je erg merken dat Thailand een corrupt land is. Om 5 uur ’s nachts werden we de bus uit gegooid bij een restaurantje, waar ze dan willen dat je eten of drinken gaat kopen. Een uurtje wachten, 5 minuten met een tuktuk naar het volgende restaurantje om weer een uur te wachten en zo ging het nog een tijdje door. Uiteindelijk na 21 uur ( in plaats van 13!!) op de plaats van bestemming aangekomen haha. In het zuiden hebben we een aantal eilanden bezocht, onder andere Koh Phangan voor de Full moon Party :) Ook Koh Phi Phi vond ik erg mooi. Dit is een heel klein eiland zonder auto’s, scooters en tuktuks en op het moment dat je het eiland op komt moet iedereen 20 bath (nog nieteens één euro haha) betalen om het eiland schoon te houden. Vanuit het zuiden van Thailand zijn we toen voor 15 euro weer terug gevlogen naar Bangkok.

Ik vond Thailand een prachtig land, al was het wel erg toeristisch op de plekken waar ik ben geweest. Terug in Bangkok was het moment van naar huis gaan na 8 maanden toch echt daar.. Ik heb roos gedag gezegd en ben naar het vliegveld gegaan met uiteraard een nogal dubbel gevoel..

Het was fantastisch om iedereen weer te zien op schiphol en ik was blij met de lieve posters, berichtjes en het spandoek. Ik voelde me super welkom!! Nu weer in Nederland is het zeker wennen en ik ga proberen het ‘normale leven’ zo snel mogelijk weer op te pakken.

Ik heb echt de tijd van mijn leven gehad en wil jullie bedanken voor het lezen van mijn verhalen.

Veel liefs,
Myrthe