Lets move on!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Myrthe Duijff - WaarBenJij.nu Lets move on!! - Reisverslag uit Perth, Australië van Myrthe Duijff - WaarBenJij.nu

Lets move on!!

Door: Myrthe Duijff

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

01 April 2015 | Australië, Perth


Jaaaa het is tijd om de city in te wisselen voor de outback!

Nadat ik sinds eind Januari in Perth zit, ben ik blij om de stad weer te verlaten. De afgelopen weken heb ik geprobeerd geld te verdienen voor de rest van m'n trip en dat is uiteindelijk aardig gelukt :) Het was echter niet makkelijk. Ik was aangenomen bij 2 restaurants die beide een full-time positie aanboden, maar uiteindelijk werd ik niet op het rooster gezet en slechts gebeld als ik nodig was. Door 1 restaurant werd ik zelfs compleet genegeerd.. Je merkt echt dat ze hier anders met werknemers omgaan dan in Nederland en ook merk ik zelf dat ik soms veel te direct ben! Dat zijn ze niet gewend hier.

Maargoed, uiteindelijk vertelde iemand mij over Event Personnel Australia. Dat is een organisatie die stages opbouwd voor festivals en concerten. Ik heb daar 2 weken lang heel veel kunnen werken, daarna was het seizoen helaas over. Ik heb in die 2 weken echter wel goud geld verdiend doordat ik vaak s'nachts werkte en soms op zondag (Ja mijn record was 460 dollar op 1 dag!!!!!)

Daarna heb ik nog een weekje achter de bar gestaan op de Night Markets in Perth :)

De stad ken ik ondertussen van alle kanten en jammer genoeg behoort het niet tot mijn favorieten. Er zijn erg mooie parken en de rivier is prachtig maar verder is het best wel saai, want Perth is nogal een dure stad en als backpacker is het gewoon niet te betalen om wat leuks te gaan doen.

Helaas dus ook niet zo bijzonder mijn verslag dit keer haha. Maarrrr het werken moest even en nu is het tijd om verder te gaan en leuke dingen te gaan doen. Via de Facebookpagina Australia Rideshares for backpackers heb ik 3 Fransen ontmoet met wie ik een roadtrip ga doen naar het rode hart en vervolgens door naar Darwin. Het zal een lange en warme trip worden maar ik heb er erg veel zin in!

Toedaloeh

  • 02 April 2015 - 06:43

    Esther Koning:

    Leuk!!! Kun je gelijk even je Frans bijschaven, of kunnen je nieuwe reismaatjes wel een beetje Engels? :p heel veel plezier!!

  • 02 April 2015 - 06:43

    Esther Koning:

    Leuk!!! Kun je gelijk even je Frans bijschaven, of kunnen je nieuwe reismaatjes wel een beetje Engels? :p heel veel plezier!!

  • 02 April 2015 - 06:43

    Esther Koning:

    Leuk!!! Kun je gelijk even je Frans bijschaven, of kunnen je nieuwe reismaatjes wel een beetje Engels? :p heel veel plezier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Juli 2015

Home sweet home :)

26 Juni 2015

Time to leave Australia..

23 April 2015

23 dagen en 7023 km verder!

01 April 2015

Lets move on!!

19 Februari 2015

Roadtrip West-Australië
Myrthe

Ik ben van plan om 8 maanden te gaan reizen in Australië, Nieuw-Zeeland en Thailand. De meeste tijd zal ik doorbrengen in Australië omdat ik daar een werkvisum voor heb :) Verder heb ik nog geen concrete plannen, ik zie wel wat er op mijn pad komt!

Actief sinds 14 Nov. 2014
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 4999

Voorgaande reizen:

14 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: