23 dagen en 7023 km verder! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Myrthe Duijff - WaarBenJij.nu 23 dagen en 7023 km verder! - Reisverslag uit Darwin, Australië van Myrthe Duijff - WaarBenJij.nu

23 dagen en 7023 km verder!

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

23 April 2015 | Australië, Darwin

Hi allemaal,

Na een prachtige roadtrip van 3 weken zijn we aangekomen in Darwin. We hebben onwijs veel mooie dingen gezien en veel kilometers afgelegd.

Vanaf Perth zijn we via de Westkust omhoog gegaan naar Shark Bay. Voor mij niet zo heel interessant aangezien ik dit stuk al gedaan had met de Campervan, maar de boys wilden hier graag heen dus daar heb ik me toen bij neergelegd. Het plan was om vanaf daar af te reizen naar het midden van Australië: Alice Springs. De weg die we moesten nemen om hier te komen was echter 1000 km onverhard .. Dat vonden we te riskant omdat de auto al best oud is. Maargoed, plannen zijn er nou eenmaal om gewijzigd te worden! We zijn dus via de Westkust uiteindelijk omhoog gereisd om Darwin te bereiken.

Onderweg heb ik meer natuurschoon gezien dan in de afgelopen 18 jaar haha. Prachtige national Parks met diepe kloven, natuurlijke Pools, watervallen, vogels etc. Voor mij waren Karijini en Litchfield echt de toppers :)

Ook van het kamperen heb ik genoten! Heerlijk buitenleven, kampvuurtjes en wakker worden met niets anders om je heen dan natuur. Wel was het voor mij soms wat wennen; Ik was op stap met 3 Fransen dus ik had me aan te passen aan hun manier van doen. Dus niks een broodje in je mond proppen tussen de middag. Nééé, een uitgebreide maaltijd! En zo waren er nog wat dingen waar ik me erg over verbaasde haha.

Al met al hebben we het erg gezellig gehad samen, al kon de spanning wel oplopen als er voor de zoveelste keer iets mis was met de auto: Dan begaf de motor het in de middle of nowhere, dan gaat de achterdeur niet meer open, en als klap op de vuurpijl vliegt gewoon het hele glas uit de deur. De laatste 700 km naar Darwin was dus behoorlijk winderig!

Al met al zijn deze 3 weken voorbij gevlogen en is het alweer tijd voor de volgende stap: Op naar Cairns waar ik verder ga reizen met Rosa

(We gaan nog laaaang niet naar huis

  • 23 April 2015 - 14:57

    Sonja:

    Myrthe wat geniet ik telkens van je verhalen. Wat heb je daar toch een fantastische tijd!!!
    En het is niet alleen goed voor je Engels maar ook voor je Frans;-)
    Geniet lekker verder. Ik wacht in spanning af naar je volgende avontuur.
    Veel liefs en een dikke kus van ons allemaal, André, Joost, Marieke en Randy en van mij natuurlijk xx

  • 04 Mei 2015 - 21:48

    Irene Keizer:

    Dapper hoor Myrthe met drie van die Fransen op stap, lijkt mij namelijk best vreemd. Ik zag net foto's van je parachutesprong, dat lijkt mij helemaal doodeng, maar als je eenmaal aan je parachute hangt lijkt het mij geweldig. Ook nog gedoken, weer een heel andere wereld onder water.
    Lekker voor je dat je de laatste periode weer met Rosa reist het alleen reizen lijkt me namelijk niet altijd makkelijk, maar wel knap dat je het gedaan hebt.
    Geniet nog lekker van je laatste maanden, het is wel jammer dat als jij terugkomt wij net op vakantie zijn naar Frankrijk, maar daarna komen we je natuurlijk opzoeken.

    Liefs en groetjes,

    Irene.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Juli 2015

Home sweet home :)

26 Juni 2015

Time to leave Australia..

23 April 2015

23 dagen en 7023 km verder!

01 April 2015

Lets move on!!

19 Februari 2015

Roadtrip West-Australië
Myrthe

Ik ben van plan om 8 maanden te gaan reizen in Australië, Nieuw-Zeeland en Thailand. De meeste tijd zal ik doorbrengen in Australië omdat ik daar een werkvisum voor heb :) Verder heb ik nog geen concrete plannen, ik zie wel wat er op mijn pad komt!

Actief sinds 14 Nov. 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 5012

Voorgaande reizen:

14 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: