Roadtrip West-Australië - Reisverslag uit Perth, Australië van Myrthe Duijff - WaarBenJij.nu Roadtrip West-Australië - Reisverslag uit Perth, Australië van Myrthe Duijff - WaarBenJij.nu

Roadtrip West-Australië

Door: Myrthe

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

19 Februari 2015 | Australië, Perth

Hey allemaal,

Ik hoop dat jullie mijn verhalen nog niet zat zijn! Ik heb namelijk de afgelopen weken weer fantastische dingen gezien en gedaan :)

Eind Januari ben ik naar Perth gevlogen. Als je erover nadenkt zijn die binnenlandse vluchten echt super maf; Het is gewoon even vliegen van Amsterdam naar Moskou, zo'n grote afstand! In Australië is het vliegtuig zoiets als de bus bij ons is.

Eenmaal aangekomen in Perth was het wachten op Jordy. Het was geweldig om elkaar weer te zien!! We zijn een paar dagen in Perth gebleven om de stad te verkennen en daarna hebben we de van opgehaald om aan onze roadtrip te beginnen. En ja, dat was vreemd! Links rijden én je stuur aan de andere kant. Tijd om te wennen was er niet, want we moesten rechtstreeks door het CBD om de snelweg op te gaan!

Gelukkig zonder ongelukken de stad uitgekomen en onze weg naar het Noorden ingezet. Perth is de meest geisoleerde stad van de wereld, en dat is te merken. De eerst paar uur nog mooie bossen, maar daarna werd het al snel droog, rood en afgelegen (en de benzine mega duur ......)

Hier heb ik dan ook wel het échte Australië gevoel gekregen. Lekker met ons rammelende karretje over de weg waar je uren niemand tegenkomt, en waar je uiteraard continu borden ziet dat je uit moet kijken voor overstekende kangaroos.

We zijn gereisd tot Monkey Mia waar we wilde dolfijnen op 1 meter afstand hebben gezien. Ook hebben we onderweg prachtige national parks gezien en elke dag een prachtige zonsondergang!

Na veel twijfelen hebben we toen besloten om niet verder te gaan naar het noorden; het was te warm om te kunnen functioneren en de afstanden om te rijden werder steeds groter. We hebben daarom besloten richting het zuiden te gaan. Dat klinkt natuurlijk heel onlogisch voor ons Nederlanders dat het in het Zuiden kouder is, maar Australië ligt op het Zuidelijk halfrond dus het werkt hier precies andersom!

In het zuiden was het prachtig, maar niet zonder zorgen: Autopech! Helaas Pindakaas, stonden we dan aan de kant van de weg.. Het was wat gedoe maar 24 uur later konden we gelukkig onze weg weer vervolgen.

We hebben daarna nog gesnorkeld en een dag gesurfd. Helaas moesten we de van toen weer inleveren. Met het inleveren van de van zat onze tijd samen er ook alweer bijna op. De weken zijn voorbij gevolgen en we hebben het ge-wel-dig gehad!!

Na het afscheid ben ik naar m'n nicht gegaan die al een hele tijd in Australië woont. Daar ben ik nu voor een paar dagen en ondertussen ben ik opzoek naar een baantje. Helaas kosten alle mooie dingen die ik hier doe een hoop geld, want het woord goedkoop dat kennen ze hier niet in Australië. Fingers crossed dus dat ik snel aan de slag kan!

Liefs Myrthe