Op naar de zon! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Myrthe Duijff - WaarBenJij.nu Op naar de zon! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Myrthe Duijff - WaarBenJij.nu

Op naar de zon!

Door: Myrthe Duijff

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

24 November 2014 | Australië, Sydney

Eindelijk op reis! Een reis waar je hard voor hebt gewerkt en lang naar uitgekeken hebt :)

In Nederland had ik van verschillende mensen gehoord dat je op reis tegen veel dingen aanloopt. Dit nam ik natuurlijk gelijk voor waarheid aan, maar ik had nooit verwacht dat ik binnen 12 uur al troubles zou hebben. Wat was het probleem? Mijn paspoortnummer kwam niet precies overeen met het nummer in mijn Visum. Klein probleem dacht ik zelf, maar de douanier in Taipei dacht daar anders over. Ik kreeg te horen dat ik Australië misschien niet in kon en dat ik dan de eerste vlucht terug naar Nederland zou moeten nemen.....Contact opgenomen met het thuisfront en met de reisorganisatie. Eind goed al goed zonder problemen Australië binnengekomen :) Pas toen kon ik echt ontspannen, want je schrikt natuurlijk wel!

En dan Sydney! Sydney is prachtig. Een grote stad maar overal waar je kijkt zie je bomen en parken. Het is hier zo lekker relaxt. Ten eerste wonen er geen 250 mensen op een vierkante meter, en ten tweede zijn de mensen heel vriendelijk. Contact is zo gelegd, de goon (goedkope Australische wijn voor backpackers) komt op tafel en ' savonds wordt er gitaar gespeeld en gezongen. Ik beperk mijn telefoon tot een half uur per dag, en het bevalt me eerlijk gezegd heel goed!

Deze week heb ik veel gedaan. Natuurlijk veel dingen moeten regelen, maar daarnaast zijn we een dag wezen surfen en hebben we gewandeld. De Blue mountains zijn echt een must see in Sydney, dus dit konden we natuurlijk niet overslaan.

Al met al alleen maar genoten deze week. Nu gaan we alweer 5 weken naar Nieuw-Zeeland! Het is daar een stuk kouder dan in Australië ( 40 graden vs 20 graden). Maarja, alles is beter dan de winter in Nederland!

Heimwee heb ik nog geen moment gehad, maar ik denk wel aan jullie hoor.

Liefs Myrthe

• 24 November 2014 - 09:58

Sonja:

Hi Myrthe. Wat leuk om jou avonturen zo te kunnen volgen. Fijn dat je/jullie zo genieten. Heel veel plezier in Nieuw Zeeland. Veel liefs xx

• 24 November 2014 - 21:54

Ben Keizer:

Myrthe, wat heerlijk dat alles goed is gekomen. En nu lees ik dat je vooral geniet. Heerlijk toch. Mocht je een andere telefoonkaart en nummer hebben, dan horen we dat graag. kunnen we je een keertje bellen als we je hier erg missen. Nou meisje geniet maar lekker, dikke knuffel vanuit Almere ,Liefs Ben en Roelien.

• 24 November 2014 - 21:57

Judith:

Hi Myrthe fijn dat alles goed gaat en je lekker geniet! Heel veel plezier de komende weken in Nieuw-Zeeland :-) Xx

• 24 November 2014 - 22:38

Eric En Cécile:

Hey Mippy,
    Fijn dat we wat van je horen. Wat een reis hè. We hebben je op de voet gevolgd en toen je geland was losgelaten. Wat een belevenissen en dat al in de eerste week. Lekker dat jullie eerste week een rust- en regelweek was. Nu aangekomen in Nieuw-Zeeland en we lazen al via de app dat het je in Auckland ook wel zal gaan bevallen. Leuk dat het leggen van de contacten zo gemakkelijk gaat. Zo hoor je ook veel ervaringen van anderen. Leuke foto van het surfen. Ziet er cool uit (deze hadden we nog niet gezien).

Liefs,

• 27 November 2014 - 16:18

Wilai:

jemig Myrthe, wat een verhaal. Maar zoals je weet komt uiteindelijk alles goed. Nou ik blijf je volgen hoor stoere buuf. Have fun.

Groetjes van nr 63