Land of the long white cloud: NZ! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Myrthe Duijff - WaarBenJij.nu Land of the long white cloud: NZ! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Myrthe Duijff - WaarBenJij.nu

Land of the long white cloud: NZ!

Door: Myrthe Duijff

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

20 December 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Hiii allemaal!

Na Australië zit ik nu alweer een tijdje in New Zealand. Ik ben nu ongeveer 5 weken weg van huis, maar het voelt veel langer doordat ik al zoveel gezien heb. Ik heb het Noordereiland gezien en het grootse deel van het Zuidereiland. Beide prachtig! Een fotoverslag is eigenlijk het beste voor dit land want de natuur hier is niet te beschrijven zo mooi (kijk dus vooral op mijn Facebook ! ).

Ik reis hier rond met de Kiwi Experience bus. Dat is een backpackers bus met vooral jongeren. Onderweg stopt de bus op mooie plekken. Zo konden we ergens onderweg van een brug springen van 8 meter hoog in heel mooi blauw gletsjerwater. Ook leer je in de bus veel mensen kennen, bevalt dus goed!

Het weer in NZ is heel vreemd. '4 seasons a day' werd ons verteld, en het is nog waar ook. Het kan in de ochtend zonnig zijn en dan opeens gaat het weer regenen, pittig iritant. Totaal anders dan aus dus ook!

Waar ik ook nogal aan moest wennen was de rust! NZ is zo ontzettend stil. Af en toe is dat heel chil, maar op dit moment zit ik in Queenstown (dé backpackers village) en ik moet toegeven dat ik dat wel weer even heel erg waardeer :)

Ondertussen ben ik echt gewend aan het leven als 'reiziger'. M'n tas is binnen 5 minuten ingepakt, ik eet uiteraard noodels en pasta en helaas ben ik al een aantal dingen kwijtgeraakt .. Zo was mijn camera al in het begin van NZ kwijtgeraakt tijdens het skypen met paps en mams :(

Het leven in Nederland lijkt en is zo ver weg. Pakjesavond en natuurlijk Kerstmis. We weten nog niet waar we kerst gaan vieren, waarschijnlijk half in Queenstown en half in Lake Tekapo, Maarja, kerst is toch al anders dan het normaal is dus we zien wel waar we stranden.

Af en toe heb ik wel een beetje last van heimwee. Ik zal het eerlijk toegeven :) Maar als ik dan naar de foto's kijk die ik heb gemaakt en denk aan al mijn mooie plannen voor de komende tijd, dan voel ik me toch wel heel gelukkig.

De watervallen, hot water pools, gletsjers, geisers, valleien, rivieren, sounds, stranden en lakes maken New Zealand tot een land dat ik iedereen aan zou bevelen. Het is dan ook vreemd dat ik mijn tijd hier over een weekje al ga afsluiten. 28 December vliegen we terug naar Sydney, waar we oud en Nieuw gaan vieren. Sweet as!

Veel liefs,
Myrthe

  • 20 December 2014 - 12:58

    Miranda :

    Hey Myrthe, blijft leuk om een beetje met je mee te genieten. Super wat je doet. Groetjes hier vanuit Miami hele fijne en bijzondere dagen toegewenst. Xx

  • 21 December 2014 - 15:07

    Piet Pigeon:

    Hey Mippy,

    Wat een heerlijk lezend en helder verslag van je ervaringen en gevoelens.
    Je hebt inderdaad gelijk, een fotoverslag van de dingen die je in de natuur hebt gezien, zeggen vaak meer dan een beschrijving. Toch is daarnaast een beschrijving naast de foto's ook erg leuk, omdat de foto dan verbonden wordt met ervaringen/ gevoelens.
    Even voor jou wetenschap: het is hier de kortste dag, dus jij hebt kunnen genieten van de langste dag.

    Liefs Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Juli 2015

Home sweet home :)

26 Juni 2015

Time to leave Australia..

23 April 2015

23 dagen en 7023 km verder!

01 April 2015

Lets move on!!

19 Februari 2015

Roadtrip West-Australië
Myrthe

Ik ben van plan om 8 maanden te gaan reizen in Australië, Nieuw-Zeeland en Thailand. De meeste tijd zal ik doorbrengen in Australië omdat ik daar een werkvisum voor heb :) Verder heb ik nog geen concrete plannen, ik zie wel wat er op mijn pad komt!

Actief sinds 14 Nov. 2014
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 5015

Voorgaande reizen:

14 November 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: